Sartor + Fyllingsdalen teater = sant
-Avtalen vi fikk med Sartor for tretten år siden betydde alt for Fyllingsdalen teater, forteller teatersjef Jørn Kvist.
På det tidspunktet var det å være eller ikke være for teateret.
Historien til Fyllingsdalen teater og Sartor Storsenter startet i 2011. Jørn Kvist kontaktet markedssjefen på Sartor, Hans Jarle Einarsen, med ønske om et samarbeid. De ønsket starthjelp for å drive teateret videre. Først inngikk de en avtale for tre år. Nå har tre år blitt til tretten.
-Vi hadde troen på at Jørn og co. skulle få dette til, forteller Hans Jarle. -Vi på Sartor definerer Fyllingsdalen som et av våre primærområder og ønsket å markere oss der. Det ble en “vinn vinn“ situasjon og vi har hatt et utrolig godt samarbeid gjennom disse årene.
Du har kanskje sett Hakkebakkeskogen, Pippi Langstrømpe og andre kjente barneforestillinger på Sartor? Fyllingsdalen teater har blitt et fast innslag på Sartor flere ganger i året etter at Sartor Storsenter ble generalsponsor. De har ofte mini-forestillinger på Nattåpent og er alltid et fast innslag på Nissefesten.
I dag er samarbeidet noe som begge parter har glede og nytte av. -Det at Sartor er med oss i ryggen år etter år, gir oss forutsigbarhet, forteller Jørn. -Vi vet i større grad hva vi har å rutte med. Dermed har vi hatt mulighet til å ta store steg i årene som har gått.